Articles Comments

michael-culture.nl » Nieuws » De impact van een intranet-platform op het Organizational Culture for Medium-Sized Corporations

De impact van een intranet-platform op het Organizational Culture for Medium-Sized Corporations

artikel door Nigel Davies

de impact van een intranet-platform op het Organizational Culture for Medium-Sized Corporations

Wanneer we beginnen met het ontwikkelen van een nieuw intranet platform voor elk formaat bedrijf, zijn wij er altijd voor zorgen dat we bewust worden gemaakt van de organisatiestructuur van de bedrijfscultuur , zoals we moeten ervoor zorgen dat de moderne intranet applicaties en interfaces die zijn afgestemd op hebben en zal de maximale kans om te worden goedgekeurd door de beoogde gebruikers staan.

Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat de sponsors (die voor het midden- middelgrote bedrijven zijn normaal gesproken lid van een managementteam dat bestaat uit de eigenaren van bedrijven of CEO) zijn blij met het intranet platform project outlines, mock-ups, applicaties en functionaliteit, en zijn bereid door te gaan met het verplaatsen van de project te stimuleren, met inbegrip van het overhandigen van de uitvoering verantwoordelijk voor het de aangewezen projectteam

Maar tijdens recente ontmoetingen hebben we eigenlijk gevraagd de interessante vraag -. “Wilt u moderne intranetten om de organisatiecultuur te veranderen – en zo ja, hoe?”

Dit heeft geleid tot een aantal zeer interessante en tot nadenken stemmende discussies. Op basis van onze recente ervaringen is het duidelijk dat een modern intranet platform vele manieren om de bedrijfscultuur beïnvloeden en daarom moet een van de belangrijkste instrumenten om dat te doen biedt.

Welke factoren organisatiecultuur te bepalen?

Het is algemeen aanvaard kennis die organisatiecultuur wordt uitgedrukt in gedeelde waarden en praktijken in een bedrijf en kan worden ondersteund door moderne intranetten. Dit wordt gevormd door meerdere factoren, waarvan sommige zich buiten het bedrijf – zoals wetten, verordeningen, ondernemingsklimaat, industrie – of zijn een deel van de erfenis -. Zoals geschiedenis, eigendom, en rolmodellen

Maar veel kritische culturele factoren zijn intern, en daarom onderworpen te beïnvloeden en op hun beurt in staat om de evolutie, hoe moeilijk dat kan zijn om te accepteren of bij de planning van een intranet-platform aan te passen.

Culturele factoren te overwegen bij het ontwikkelen van moderne intranetten zijn onder andere: uitgedrukt corporate values, de technologieën van de organisatie gebruikt, of het bedrijf continu naar voren kijkt of naar de erfenis van het verleden, de vrijheid van individuele expressie, hoe feedback wordt opgevangen en uitgedrukt, hoe de verantwoordelijkheden worden toegewezen, deelname aan de besluitvorming, wat is gedoogd, wat is ontmoedigd, en hoe klachten worden behandeld.

Moeilijkheidsgraad van de verandering van de organisatiecultuur

De moeilijkheden van het veranderen van de organisatiecultuur zijn goed gedocumenteerd, uiterst belangrijk en moet worden beschouwd bij het ontwikkelen van moderne intranetten. Het veranderen van de culturele aspecten van een organisatie is van groot belang wanneer de competitieve landschap verandert en de oude manier van werken en houdingen zijn niet langer het genereren van de duurzame rendementen die het bedrijf van oudsher heeft genoten.

Daarom is een nieuwe intranet-platform moet, naar onze mening, worden beschouwd als een van de meest praktische manieren te beïnvloeden en te veranderen bedrijfscultuur, aangezien een intranet is zo gericht op branding, communicatie, vrijheid van meningsuiting, en innovatie.

welke aspecten van de organisatiecultuur van belang zijn voor Moderne intranet?

Er zijn vele aspecten van de bedrijfscultuur die worden uitgedrukt in een intranet-platform en dus onder invloed heeft. Voor de toepassing van dit artikel concentreren we ons op slechts vier van de meest voor de hand:

Design

Modern intranetten ‘design is niet langer alleen over het uitbreiden van het corporate merk om de interne belanghebbenden, maar is eerder een omgeving waar stijl en expressie bieden een directe, sterke vertegenwoordiging van de organisatiecultuur die versterkt wordt iedere werkdag. Wanneer goed uitgevoerd, design-elementen te uiten vele facetten van de bedrijfscultuur in een visuele vorm – met inbegrip van de hedendaagse geldigheid, de keuze van beelden, en de mate waarin deelname wordt gewaardeerd.

Communicatie en toegang tot informatie

Communicatie is een kritische uiting van de organisatiecultuur en voor de meeste bedrijven, het intranet platform is de centrale voertuig voor alle interne communicatie.

De controle van de toegang tot informatie wordt ook sterk bepaald door de bedrijfscultuur – een bedrijf heeft alle medewerkers toegang tot de meeste informatie toe te staan ​​in de hoop dat ze zal gaan met haar en deel te nemen in het maken van het beter, of ze maken gebruik van moderne intranetten toestemming van motoren als een manier om louter informatie te verstrekken over een need-to-know basis?

de vrijheid van meningsuiting en participatie

Bedrijven moeten beslissen of het personeel zou moeten worden toegestaan ​​of aangemoedigd om samen te werken met alle nieuws-systemen en blogs, ongeacht of deze opmerkingen de controle en goedkeuring nodig heeft, en of het personeel kan feedback geven over de kwaliteit van alle soorten informatie op het intranet platform – zoals documenten, beleid, en zelfs personeel profielen en departementale secties.

Verdere beslissingen over organisatiecultuur moeten worden gemaakt over de vraag of een personeelslid kan de gezamenlijke activiteiten van een andere track op moderne intranetten te stellen en te volgen mentoren – een belangrijk aspect van Enterprise 2.0, maar een die een aantal bedrijven zijn nog steeds niet eenduidig ​​richting.

Innovatie

Moderne intranetten biedt innovatieve oplossingen, zoals kanaal op basis van micro-blogging waar het personeel kan worden ‘ingevoerd’ aan andere medewerkers, hen volgen, communiceren en samen te evolueren nieuwe ideeën buitenkant van de meer formele en statische organisatiecultuur van het bedrijf.

Een deel van deze innovatieve discussies over het intranet platform zal uiteindelijk worden uitgedrukt in nieuwe processen en producten. Bedrijven moeten om te beslissen in welke mate zij de deelname op de moderne intranetten door personeel in een dergelijke informele, los-begeleide gebieden welkom zonder enige formele controle die uiteindelijk zou contra-productief zijn om het vrije debat nodig is in dergelijke gebieden.

Waarom Focus op een intranet platform voor het midden-en kleinbedrijf?

De Britse Companies Act 2006 definieert het plafond van de werknemers van een klein bedrijf met 50 mensen en 250 mensen voor een middelgroot bedrijf. Op basis hiervan, een middelgroot bedrijf van 50 tot 250 medewerkers heeft kritische massa in termen van participatie en toch kan nog steeds zeer snel reageert. Naar onze mening is dit een ideale voedingsbodem om te werken met moderne intranetten ‘design, applicaties en configuratie van organisatiecultuur te beïnvloeden.

Kleinere bedrijven kunnen het moeilijk vinden om voldoende duurzame participatie te krijgen over verschillende onderwerpen tot een hoger opvallende verschuiving in de bedrijfscultuur. Op hun beurt zouden grotere bedrijven nodig hebben op hoog niveau en duurzame coördinatie om een ​​verschil te maken – ze zouden moeten werken op veel waarde definities, HR-initiatieven voor verandering en communicatie strategieën van de intranet-platform zou een belangrijk onderdeel is – maar slechts een deel.

Waarom Modern Intranetten Breng zo veel Relevantie voor organisatiecultuur?

Moderne intranet bieden zoveel keuzes en zoveel alternatieve ontwerp filosofieën, dat zij nu echt vertegenwoordigen een platform waarmee bedrijfscultuur duidelijk kan worden beïnvloed. Gewoon een paar jaar geleden, enterprise 2.0 niet bestond, leveranciers configureerbaar maar goed gedefinieerde starre producten in plaats van echte web-based frameworks geproduceerd voor bedrijven en social media nog in de kinderschoenen.

Overzicht

Naar onze mening moet een nieuw, modern intranet platform te zijn op zijn minst gedeeltelijk een ontdekking proces om echt te gaan met en te leren over het bestaande personeel . Een focus op de eisen voor de beoordeling en het veranderen van de organisatiecultuur moet een factor in alle nieuwe intranet projectplannen.

te zijn Hoewel we nog moeten worden aangegaan uitsluitend omdat een nieuwe klant wilde moderne intranetten te gebruiken om een ​​bedrijf te veranderen cultuur, zijn we in toenemende mate de vraag of dat is een vereiste resultaat wanneer we beginnen met een nieuw project.

Gezien de bekende problemen met het veranderen van organisatiecultuur, en de vele verschillende manieren waarop een intranet platform kan de interne invloed culturele aspecten die binnen de controle van het management, verwachten we dat dit een groeiend deel van ons werk met nieuwe klanten.

Referenties

Online

Wikipedia.org / wiki / Organizational_culture

De Britse Companies Act 2006

Davenport, Tom. “Waarom Enterprise 2.0 zal niet veranderen organisaties.”

Hinchcliffe, Dion. “Enterprise 2.0 als een bedrijfscultuur katalysator

Osterman, Michael D.” De impact van bedrijfscultuur op technologische beslissingen. “

Offline

Herzlinger, Regina E. “Cultuur is de sleutel.” In Leading Beyond the Walls, Hesselbein, Goldsmith en Sumerville, Editors. (1999) De Drucker Stichting.

Linden, Russell M. “Toward een cultuur van samenwerking. “In het werken over grenzen heen. Jossey-Bass, (2002)

Block, Stephen R.” Culturele Depressie bij Non-profitorganisaties “Naar Waarom Nonprofits Fail. Jossey-Bass, (2002) Kotter, John Bedrijfscultuur en prestatie Free Press, (1992)

O’Donovan, Gabrielle de bedrijfscultuur Handboek:. Hoe te plannen, implementeren en meten een succesvolle Culture Change Programme . De Liffey Press, (2006)

Written by

Filed under: Nieuws · Tags: , , , , ,

Comments are closed.